Privacybeleid Vincentiusvereniging Heerlen

Verantwoordelijkheid voor de bescherming van persoonsgegevens conform de algemene verordening gegevensbescherming (AVG) valt binnen de Vincentiusvereniging Heerlen ten deel aan:

  • Het bestuur van de vereniging.

Persoonsgegevens worden bewaard zodra:

  • Een aanvraag gedaan wordt voor hulpverlening (zowel door de persoon in kwestie als via andere hulpverlering). Denk aan persoonlijke informatie alswel financiele en/of medische achtergrond van hulpbehoevemde.
  • Een lid zich registreerd middels het aanmeldformulier.

Het doel van het bewaren van deze persoonsgegevens is:

  • Het inshatten van de hulpvraag en faciliteren van een besluit m.b.t. mogelijke hulpverlening.
  • Het aanpassen van de hulpverlening op de specifieke situatie.
  • Het beoordelen van toekomstige hulpvragen van dezelfde persoon.
  • Het bijhouden van een ledenadministratie (in geval van leden).

Op aanvraag heeft de persoon ten alle tijden het recht:

  • Op inzage in de bewaarde persoonsgegevens.
  • Op het opleggen van een beperking op de verwerking en het gebruik van de bewaarde persoonsgegevens.
  • Op vernietiging van de bewaarde persoonsgegevens.

Dit door een mail te sturen naar secretariaat@vincentiusheerlen.nl.

Hebt u nog vragen over ons privacybeleid of kunt u zich er niet in vinden, dan kunt u contact opnemen per mail naar secretariaat@vincentiusheerlen.nl.